Benzinetank deel 3.

Langzaam maar zeker komen de achterwielen van de grond, ik blijf bidden, en onder gekraak en gepuf gaat de achterkant van de 7 de lucht in. Holy mother of anti-gravity, don’t fail me now !!! Mijn gebeden zijn verhoord en de 7 hangt met de achterwielen ongeveer 50 centimeter boven de grond.

Snel de bruggetjes eronder schuiven en vooral zorgen dat je niet onder de auto komt met je lichaam. Zekerheid voor alles !! Mijn gebeden zijn verhoord en de 7 zakt langzaam met de achterwielen op de bruggen. Phoe hé, het was gedurfd maar het geeft zo’n goed gevoel. Ik bedank de Heiligen gepast en ga maar eens onder de auto kijken.

Als eerste de uitlaten, waar zitten die dingen vast? Beginnen aan de kant van de spruitstukken, 3 moertjes per pijp, dat moet lukken. Maar dat viel behoorlijk tegen, één of andere kluns (Murphy genaamd) heeft de moertjes al rond gemaakt…. Bof !!
Na korte tijd geef ik het op, het zit vast en laat maar lekker zitten. Dan vallen mij ineens 2 moffen op nét na de katalysators. Die moffen moeten Duits zijn, of trap ik nu een open deur in? Ik heb ze er in ieder geval niet onder gezet. Als ik die nu eens los maak? Uiteindelijk moet ik bij de tank, dus het voorste gedeelte zal mij de bekende Unox worst zijn.

De tand des tijds heeft behoorlijk aan alle bevestigingspunten van de uitlaat gevreten, na 3 liter kruipolie en een dag wachten krijg ik de weerbarstige moertjes los… Niet zonder nog enige andere Heiligen aangeroepen te hebben overigens.

Dan het hitteschild, tot mijn grote verbazing komen die minuscule boutjes zonder problemen los. Nóg sterker, de achterkant valt gewoon uit zijn bevestiging…. So much voor de kwaliteit van dat onderdeel.

Als derde de cardan-as eruit, dat gaat goed. Hoewel ik nog even heb liggen modderen om deze uit de aansluiting met het differentieel te krijgen. Natuurlijk heb ik de positie van de cardan-as ten opzicht van het differentieel van merktekens voorzien. Zo kan de cardan-as er op dezelfde manier weer opgeschroefd worden.

Eindelijk, of toch niet? Shallbat!! ( Een buitenaardse Heiligheid van de planeet Ork. ) Er zitten ook nog een paar handremkabels in de weg! Ok, ik ben er bijna, de moed niet opgeven van den Bos… Dus ook die maar gedemonteerd.

Nu is de tank helemaal vrij en klaar om gedemonteerd te worden. Alles gaat voorspoedig, de tankstraps eraf, de benzineleidingen loskoppelen, vulslang losmaken en dan hangt de tank nog aan 2 boutjes…. Nou, dat is natuurlijk een makkie, bijna klaar, YES !! Het rechter boutje komt na enige overtuigingkracht los, ik draai het een paar slagen los om niet de tank in mijn gezicht te krijgen als die helemaal losschiet.

Ik ga aan de andere kant verder, dat boutje zit …wel …errug…. vast …hmpffff … KNAK, afgebroken……. Met mijn andere arm kan ik nog net voorkomen dat de tank naar beneden valt.
Murphy!!! Moest je jezelf er weer zonodig mee bemoeien? Nou je wordt hatelijk bedankt!! Ja hatelijk, niet hartelijk.

Wordt vervolgd.
Nico.